Panel Información

Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar tu experiencia de navegación. Al continuar con la navegación entendemos que aceptas nuestra política de cookies (actualizada el 25-01-2017).

¿Qué puedo hacer?

94772 materialEducativo

textoFiltroFicha
  • Me gusta 1
  • Visitas 163
  • Comentarios 0
  • Guardar en
  • Acciones

Acerca de este recurso...

El programa "Dígits" dedica el capítol a la vida artificial desenvolupada dins els ordinadors amb jocs que imiten la vida real, des del naixement fins a la mort. Els robots són una mostra del que es pot aconseguir combinant mecànica i electrònica. Hi ha, però, una altra mena dautòmats que no imiten la mecànica de la vida, sinó la seva lògica. Durant la dècada dels setanta, el matemàtic britànic John Conway va idear una mena de joc que simulava levolució duna població de cèl·lules. Sanomena "joc de la vida" i té lloc sobre una graella on neixen i moren les cèl·lules segons unes regles preestablertes. Aquest joc és un senzill autòmat cel·lular. Es tracta dun procediment que, mitjançant regles molt senzilles, genera estructures complexes, com la vida. Des de la dècada del 1980, aquesta idea ha inspirat una sèrie de recerques. La més important és la que porta el nom de "vida artificial", que estudia els sistemes artificials que es comporten com els sistemes naturals vivents. Dins la "vida artificial", hi ha autòmats cel·lulars que neixen, lluiten per laliment, es reprodueixen i moren. Una de les experiències més conegudes en aquest sentit va ser Technosphere, un web en què cada visitant creava una criatura. Darrere lexitós joc infantil Creatures hi ha una idea similar. Es tracta de criar uns éssers des que neixen fins que moren. Actualment, en lloc de cèl·lules es parla de "bots", dorganismes digitals, que tenen com a espai natural de vida la xarxa. Els "bots" més famosos de la xarxa són els virus. Sintrodueixen als ordinadors, els infecten i els fan malbé. Vía: XTEC-Merlí.

Es un contenido educativo Edu3.cat, un portal de referencia de TV y Radio educativo a nivel europeo.

Para obtener más recursos educativos consulta el índice y el buscador facetado de Didactalia.

Autores:

Fecha publicaci?n: 17.4.2013

Se respeta la licencia original del recurso.

Comentar

0

¿Quieres comentar? Regístrate o inicia sesión

Únete a Didactalia

Navega entre 94772 recursos y 306987 usuarios

Regístrate >

O conéctate a través de:

Si ya eres usuario, Inicia sesión

¿Quieres acceder a más contenidos educativos?

Regístrate Acceso usuarios
Añadir a Didactalia
ayudaDelJuego
Juegos de anatomía
Selecciona nivel educativo
    Mapas

    CARGANDO...

    Ir a Mapas
    CienciasNaturales

    CARGANDO...

    Ir a juegos de ciencias
    Un museo virtual con más de 17.000 obras de arte

    CARGANDO...

    Ir a Mis Museos
    Biblioteca

    CARGANDO...

    Ir a BNEscolar
    EduBlogs

    CARGANDO...

    Ir a Edublogs
    Odite

    CARGANDO...

    Ir a Odite
    Con la tecnología GNOSS