Panel Información

Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar tu experiencia de navegación. Al continuar con la navegación entendemos que aceptas nuestra política de cookies (actualizada el 25-01-2017).

¿Qué puedo hacer?

94556 materialEducativo

textoFiltroFicha
  • Me gusta 0
  • Visitas 183
  • Comentarios 0
  • Guardar en
  • Acciones

Acerca de este recurso...

Bit@bit dedica el capítol a les càmeres web, les "webcams", una tecnologia emprada sobretot en les videoconferències, i també mostra com un il·lustrador pot arribar a fer meravelles amb les noves tecnologies. La primera càmera web la van inventar a la Universitat de Cambridge, a principis de la dècada del 1990, i el primer que va enfocar va ser una cafetera. Aviat, però, el fenomen es van estendre i tothom les va començar a fer servir. El sistema de funcionament de les "webcams" és molt senzill: com en totes les càmeres digitals, uns dispositius electrònics recullen les imatges. Com més punts de recollida de colors, o píxels, tingui la càmera, de més resolució seran les imatges. Després, es digitalitzen. La resolució és molt important a l'hora de triar una càmera web. Per tenir sensació de moviment de qualitat s'han de transmetre unes trenta imatges per segon. Però si les imatges són molt grosses, pesen massa i tot es veu a càmera lenta. Per triar una càmera web cal tenir en compte per què es farà servir i les característiques de l'ordinador. S'ha de veure el tipus de connexió que té amb l'ordinador, triar USB, sense fil o mirar si necessita targeta de vídeo, i decidir si es vol amb micròfon o no, un dispositiu imprescindible si s'hi volen fer videoconferències. Una "webcam" es pot fer servir per consultar el metge quan és a quilòmetres de distància, per conèixer l'estat del trànsit, per veure imatges de paisatges i ciutats, per controlar a tota hora els animals que investiguen els científics i, sobretot, per fer videoconferències. D'altra banda, el programa visita l'estudi de Santi Casas, un il·lustrador de còmics que fa servir el llapis de meravella, però que també domina el dibuix fent servir l'ordinador i les noves tecnologies. Vía: XTEC-Merlí.

Es un contenido educativo Edu3.cat, un portal de referencia de TV y Radio educativo a nivel europeo.

Para obtener más recursos educativos consulta el índice y el buscador facetado de Didactalia.

Autores:

Fecha publicación: 20.4.2013

Se respeta la licencia original del recurso.

Comentar

0

¿Quieres comentar? Regístrate o inicia sesión

Únete a Didactalia

Navega entre 94556 recursos y 295989 usuarios

Regístrate >

O conéctate a través de:

Si ya eres usuario, Inicia sesión

¿Quieres acceder a más contenidos educativos?

Regístrate Acceso usuarios
Añadir a Didactalia
ayudaDelJuego
Juegos de anatomía
Selecciona nivel educativo
    Mapas

    CARGANDO...

    Ir a Mapas
    Un museo virtual con más de 17.000 obras de arte

    CARGANDO...

    Ir a Mis Museos
    Biblioteca

    CARGANDO...

    Ir a BNEscolar
    EduBlogs

    CARGANDO...

    Ir a Edublogs
    Odite

    CARGANDO...

    Ir a Odite
    Con la tecnología GNOSS